یزدفردا "استاندار یزد ظهردیروز با حضور در جمع اصحاب رسانه استان ضمن تشریح عملکرد دولت در سال 89 به سئوالات خبرنگاران رسانه های گروهی استان پاسخ داد.

پس از سخنان رئیس روابط عمومی استانداری یزد استاندار یزد طی سخنان کوتاهی از حضور رسانه های استان در تمامی صحنه ها تشکر نمود .

در ادامه خبرنگاران رسانه های گروهی استان سئوالات و مسائل خود در مورد مسائل مختلف مطرح نمودند و سپس استاندار یزد در قسمت دوم سخنان خود ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده توسط رسانه های استان به تشریح فعالیت های سال 89 دولت در استانپرداخت و اظهار داشت :در بخش فرهنگ در سال 89 شاهد حضور قوی دولت در اجرای برنامه های فرهنگی بودیم.وی افزود :"جشنواره خوشنویسی رضوی ،بیستمین جشنواره تئاتر استان ،برگزاری نمایشگاه عکس مختارنامه ،جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی،برگزاری گنگره شعر دفاع مقدس،وجشنواره هنر های تجسمی وهمچنین برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ..از جمله فعالیت های فرهنگی استان بوده است .

وی در ادامه به عملکرد دستگاه های اجرایی استان اشاره نمود و افزود :کلیه دستگاه های اجرائی استان علاوه بر اجرای پروژه های منظم خود ،پروژه های سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری و همچنین مصوبات تاثیر گذار و مهم سفر مقام معظم رهبری در استان را پیگیری و اجرائی نمودند که به نوعی اکثر دستگاههای دولتی طی سال 89 سال پرکاری را داشتند که نتیجه آن ارائه خدمات و انجام پروژ ه های بزرگ و کوچک مصوب شده در سفرها را نیز شامل می شد .

استاندار یزد در مورد معرفی و حضور نماینده استاندار در هیئت مدیره خانه مطبوعات براساس اساسنامه جدید نیز اظهار داشت :تاکنون دستورالعمل جدیدی به استانداری ابلاغ نشده است و رئیس روابط عمومی استانداری عهده دار ارتباط و پیگیری اور رسانه ها را داشته که با توجه به دستور العمل جدید بعد از ابلاغ تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار یزد در پاسخ به سئوال سردبیر سایت یزدفردا مینی بر لزوم ایجاد معاونت فرهنگی در استانداری نیز اظهار داشت :البته ایجاد معاونت ها در استانداری تابع قوانین و چارت سازمانی استانداری هاست و آن هم منوط به تصویب نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی است که در پیگیری قبلی دولت،مجلس به معاونت فرهنگی و اجتماعی رای منفی داد و این مهم با توجه به اهمیت آن به معاونت سیاسی امنیتی استانداری که در راس آن جناب آقای دشتی قرار ددارند محول گردیده ،که ایشان سابقه زیادی در امور فرهنگی داشته و با درایت و مدیریت خوب ایشان امور فرهنگی استان پیگیری می شود .

محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد در مورد برگزاری نشست های اختصاصی با رسانه های استان نیز افزود :البته اینکه بتوانیم با تمامی مطبوعات و رسانه های استان نشست اختصاصی برگزار کنیم ،قطعا با توجه به حجم برنامه های اجرایی شاید غیرممکن باشد و نمی توانم قول صددرصد بدهم ،اما اینکه در برنامه های کاری قرار بگیرد موافق و انشالله در سال آتی سعی می کنیم در برنامه های ارتباط با رسانه ها قرار گیرد .

وی در مورد انجام سفر های شهرستانی خبرنگاران استان نیز از حضور رسانه ها تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود که رسانه های استان با دقت تمام سعی در پوشش رسانه ای در کل استان باشند و خود را محدود به مرکز استان ننمایند .

استاندار یزد در مورد وضعیت موجود رسانه های استان و عدم بضاعت کافی در انتشار مطبوعات با کیفیت و کمیت بهتر از وضعیت موجودو مقایسه با سایر استانها نیز اضهار داشت : روابط عمومی و معاونت های مرتبط موضوع را پیگیری و با استفاده از تجربیات دیگر استانها سعی خواهیم کرد در سال آینده نسبت به تقویت رسانه ها اقدام وکمک کنیم تا رسانه های استان با اقتدار بیشتری در صحنه ها حضور داشته باشندو استانداری یزد نیز آمادگی کامل دارد تا در جهت حمایت از رسانه ها گاتم بردارد .

وی در مورد عدم پرداخت هزینه اشتراک روزنامه ها توسط ادارات نیز اظهار داشت :موضوع توسط معاونت برنامه ریزی استانداری پیگیری و مشکل مرتفع گردد .

استانداریزد در مورد مشکل بوجود آمده در بیمارستان زایشگاه بهمن سابق نیز گفت:این بیمارستان وقف بوده و باید براساس وقفنامه اقدام شود و کسی حق ندارد و نمی تواند بر خلاف وقف نامه اولیه عمل نماید و سعی خواهد شد موضوع براساس ضوابط حل شود .

وی در مورد حضور یا عدم حضورش در پست استانداری یزد اظهار داشت :البته هر ساله دولت در تابستان تصمیماتی برای جابجائی ها انجام می دهد و تا کنون صحبتی در این رابطه نبوده و اینجانب نیز تابع تصمیمات دولت در این زمینه هستم .

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در سال 89 خبر های خوشی در خصوص گاز رسانی برای مردم مناطق مختلف استان داشت.

محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد افزود : در حوزه گاز رساني هر چه مصوبه داريم در سال آينده عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.وی اظهار داشت: خط انتقال گاز طبس تمام شده و شبكه شهري آن در حال اجرا است.

استاندار يزد در ادمه به گازرسانی به چهار روستاي تفت اشاره نمود و افزود : خط انتقال گاز غرب شهر يزد براي ميادين ميوه و تره بار، نمايشگاه دائمي و پارك علم و فناوري و... در حال اجرا است.

استاندار یزد با اعلام اتمام كار گاز رساني به شهر هرات گفت: شبكه گذاري داخل شهر هرات در حال اجرا است .

مقام ارشد دولت در استان یزد همچنین از دريافت موافقت قاطع وزیر نفت برای آغاز گاز رساني به شهرستان بافق خبر داد و اظهار داشت : كار گاز رساني به ندوشن و هفت روستاي تابعه در خرداد ماه سال 90، آغاز مي شود و عمليات گاز رساني به دهشير نيز در سال 90 صورت می گیرد.

استاندار همچنین از آغاز عملیات عبور در کمربندی حلقوی میبد- اردکان خبر دادو در بخش دیگری از سخنان خود، به سفر سوم هیأت دولت به یزد اشاره کرد و گفت: این سفر برکات خوبی برای استان در پی داشته است.

استاندار یزد افزود: در اين سفر كه با رويكرد فرهنگي انجام شد بيش از 260 مصوبه به تصويب رسيد كه با احتساب 10 سرفصل و جزء بندها به 416 مصوبه مي رسد.وي گفت: در اين سفر، 148 مصوبه با ذكر مبلغ و 163 مصوبه بدون ذكر مبلغ مصوب شد.

استاندار يزد ادامه داد: مصوبات با ذكر مبلغ تسهيلات بانكي نيز 20 مصوبه بوده است.وي شمار مصوبات بدون ذكر مبلغ تسهيلات را 36 مصوبه اعلام کرد و ادامه داد: برآورد شده است که مصوبات با مبلغ ذكر شده و نشده بالاي دو هزار و 500 ميليارد تومان باشد.

فلاح زاده اضافه كرد: در قالب مصوبات 45 ميليارد تومان در قالب تسهيلات خوداشتغالي مددجويان تحت پوش كميته امداد حضرت امام (ه) و بهزيستي و 400 ميليارد تومان براي بنگاه هاي زود بازده به استان اختصاص يافت.

وي با بيان اينكه به دنبال ارتقاء رتبه اعتبارات عمراني هستيم تصريح كرد: اين استان به دليل كويري بودن ، داشتن زمستان هاي سرد و تابستان گرم ، داراي محروميت هايي است و ما پيگير جذب اعتبارات بيشتر براي رفع محروميت استان هستیم.

وي همچنین در خصوص محاسبه گاز بهاي مردم استان بعد از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها بر صرفه جويي در مصرف گاز و آب و برق تاكيد كرد و اظهار داشت: بخشي از يارانه هاي نقدي بايد براي پرداخت قبوض هزينه شود.

استاندار یزد تصريح كرد: در قبوض اخير بعد از هدفمندي يارانه ها برخي از مناطق استان در قالب سرد سه و برخي سرد چهار محاسبه شده است و ما بدنبال آن هستيم كه اين مناطق را به سرد سه و سرد دو تبدیل شود.

وی در خصوص ايجاد اشتغال در سال 89 اظهار داشت : 30 هزار فرصت شغلي را تعهد كرده بوديم که تا پایان بهمن ماه، 34 هزار نفر اشتغال در بخش هاي مختلف ايجاد شد.

استاندار يزد تصريح كرد: سهمیه ای که برای سال آینده در بحث اشغال به یزد اختصاص داده شده، نزدیک به 38 هزار نفر است.

فلاح زاده در خصوص سند جامع توسعه استان در بخش هاي مختلف گفت: سند جامع بخش سلامت، حمل و نقل، IT، سلامت اجتماعي، تحكيم خانواده ، راهبردي نهضت سواد آموزي، تربيت بدني ، آموزش عالي ، بهره وري ، آمايش كشاورزي، صنعت و غيره تدوين شده است.

فلاح زاده اضافه كرد: در راستاي تحقق اهداف این اسناد حركت خواهيم کرد و اميدواريم كارها در راستاي اين اسناد به خوبي پيش برود.

وي با تبريك فرا رسيدن عيد نوروز اضافه كرد: وضعيت بازار استان يزد روال عادي خود را دارد و هیچ گونه كمبودي احساس نیست.

استاندار يزد گفت: كالاهای مورد نياز مردم به اندازه كافي ذخيره سازي شده و مشكلي وجود ندارد.

وی خاطر نشان كرد: يك هزار و 240 تن گوشت مرغ ، 60 تن گوشت قرمز ، 320 تن برنج ، 320 تن روغن ، 300 تن شكر ، يك هزار و 500 تن پرتقال و 400 تن سيب ذخيره سازي شده است.

فلاح زاده از تلاش خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان در سالی که هم اکنون روزهای آخر آن را سپری میکنیم قدرداني کرد.

وي در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، خدمت صادقانه به مردم را عيدي خود به مردم استان بيان كرد و گفت: آنچه عمل می كنيم را به مردم گزارش مي دهيم و مشكلات را نيز منعكس مي كنيم.

وي با بيان اينكه 840 واحد صنعتي در سال ساخت است ، پيگيري مصوبات سفر دوم و سوم رييس جمهوري و هيات دولت، به نتيجه رساندن اغلب طرح هاي مسكن مهر و افتتاح چندين طرح بزرگ صنعتي ، را از برنامه هاي سال آينده برشمرد.

فلاح زاده همچنین از برگزاري همايش سرمايه گذاران داخلی و خارجی استان در سال 1390 خبر داد.

استاندار يزد در پايان فرا رسيدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) و سالگرد رحلت یادگار حضرت امام (ره) مرحوم حاج سيد احمدآقا خميني (ره) را تسليت گفت.

مشاور استاندار و رييس روابط عمومي استانداري يزد نیز در ابتدای اين نشست سفرهاي شهرستان خبرنگاران را از جمله فعاليت هاي امسال روابط عمومي استانداري عنوان كرد.


در پایان این مراسم از "حسن کرمی" به عنوان کارمند با تجربه روابط عمومی استانداری با اهداء لوح سپاسی که به امضا مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور رسیده است، تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا